top of page

Championatdag!


Idag är det lördag, och min mustang har äntligen nått level 15! Jag och Matilda har levlat våra hästar nu tre dagar i rad utan stopp, och just nu levlar jag min ponny som har varit i level 11 för länge... I alla fall, på lördagar är det mest championat, för det är 14 championat sammanlag på hela dagen! Först tävlade jag i FGC och kom på tredjeplats med Draken, sedan var det SGBC som gällde och då vann jag! Det är den första rosetten jag någonsin får i det championatet (haha känner mig efter nu) Sedan tävlade jag i JSC och där tog vi andra platsen, och nu tävlade jag i FPC där vi vann! För någon som tävlar ofta kanske det är som vardagen, men jag brukar aldrig vinna så många priser, haha. Draken är riktigt snabb faktiskt, men många säger att quarterhästarna fortfarande är de snabbaste för att de hoppar snabbare och smidigare. Jag tror att mustangen är snabbare och quarterhästen hoppar snabbare. Men om det är så är det i slutändan den snabba (mustangen) som vinner skulle jag tro. Tycker synd om min syster som tävlar på min andra laggiga dator då hennes dator är sönder, hon ligger så bra och sedan så laggar det så mycket att hästen tvärstannar mitt i allt, naww!

Korvgrillning innan championat, alltid bra!


bottom of page