top of page

Nya hästar sso OCH IRL!


Hej på er igen bloggen!

På senaste tiden har skolan stressat sönder mig, haha! Haft ångest inför en redovisning speciellt och inlämning av arbeten men nu har allt äntligen lugnat sig. :) Det har varit lite off med Starstable och speciellt med Luna Dreamers och jag känner att jag inte riktigt tar mitt ansvar som ridlärare, men jag tycker att irl går före och det har det verkligen behövt göra nu. Så jag ska försöka planera något event så att det är färdigt i alla fall. Men under tiden jag inte har bloggat har det kommit mycket nya saker, bland annat jättevackra föl, små mustanger! Jag såg några nu då vissa har kunnat överföra dem i spelet och de är såå vackra! Vill ha den vita, men tyvärr harjag tappat bort min mobil så jag får vänta ett tag till eller köra på mammas. Det kom även nya urhästar och om de hade funnits "för alltid" så hade jag nog inte köpt någon, men eftersom de kommer försvinna efter ett tag så bestämde jag mig för att köpa den gröna, som sedan blev en fux. Namnet blev Greenmist! Jag tyckte att alla var fina men jag fastnade speciellt för fuxen. Men jag stör mig mycket på att de förvandlar sig när man går ut från t.ex byar. Kan de inte bara göra som med renen, att man bestämmer själv? För enligt mig var det en ganska onödig idé och den har ingen "historia" bakom sig om man säger så. Jag älskar båda mina urhästar när de inte är i sina urhäst-färger, haha. Men de är ändå söta :) Dock tycker jag att de ska vara i den "naturliga" färgen i stallet, för man är ju inte ute i vildmarken då! En annan nyhet som jag är såå glad över, är irl. Min lärare har nämligen två små russ Sigge och Mizil och hon ska sälja sin gård. De är inte inridna så mycket och först erbjöd jag mig att rida dem åt henne lite så så att hon skulle kunna sälja dem, men sedan fastnade vi för en av dem, Sigge och berättade sedan att vi kanske ville ha honom. Nu slutade det med att vi ska ha både Sigge och Mizil! Woo! :D Eftersom vi redan har tre hästar så har vi inte riktigt plats för fem än, men vi ska fixa staketet på våra hagar och bygga ett vindskydd så blir det perfekt! Är jättetaggad och kan knappt tro att det är sant, haha! Planen är att Sigge ska få gå lite lektioner när han är mer tränad, i slutet av sommaren eller så. Vi skulle inte ha Mizil egentligen men jag var så rädd att han skulle komma till ett dåligt hem så jag lyckades övertala att ha båda om jag tränar upp dem båda och sedan säljer jag Mizil när han är mer tränad så att jag vet att han har chansen till ett bra hem, så vi får se vad som händer. Men det ska i alla fall bli jättekul och imorgon ska jag åka dit och rida dem igen. Eftersom vi har så mycket att fixa med hagar osv kan vi inte ta emot dem nu, men så länge åker jag dit för att rida dem, så det är också en av anledningarna till oaktiviteten. Jag kan inte lova att börja blogga varje dag igen men jag vill gärna blogga några gånger i veckan och så, kanske blir det varje dag, har ingen aning. Köpte även Sims 3 och husdjur för jag var så sugen på att spela det igen efter att inte ha något att göra på Sims 4. Sims 4 borde verkligen ha husdjur, längtar tills det kommer någon gång!


bottom of page