top of page

Lektioner IRL!


Nu blir det mycket IRL inlägg men när jag är lite såhär halvt sugen på att spela känns det som det enda roliga och bra valet. Så, ja! I verkligheten har jag i alla fall ett litet "helgjobb" om man kan säga så, så jag håller lektioner på min gamla tjocka shettis för två tjejer, haha! Jag tränar alltså dem och lär dem att rida helt enkelt! Jag tycker att det är jättekul, speciellt när dem gör framsteg och det går riktigt bra! Nu i helgen t.ex hade jag en lektion först för den ena tjejen, och hon hade sin kompis med sig. Vi har inget ridhus att rida i och marken är hård som sten i ridbanan, så vi fick rida ut. Det var riktigt mysigt (och kallt), och kul att prata med dem. :) Oftast när vi rider ut brukar jag antingen släppa eller hålla i grimskaft, denna gången så höll jag då hon ramlade av förra gången och blev lite rädd efter det. Men annars oftast blir det mycket trav om det inte finns isfläckar och lite galopp på jämna gärna uppförsbackar/vägar. I augusti ska även en till tjej börja rida, lillasyster till en av de andra. Det ska bli såå kul! Har ju "bara" två elever nu och hon som ska börja har aldrig ridit, så det blir den första eleven jag lär rida från början! Om ni undrar var det min mamma som hade lektioner i början så när jag tog över kunde båda redan rida lite.


bottom of page