top of page

Glad alla hjärtans dag! - Valentinracet


Hej!

I onsdags kom alla hjärtans dag uppdateringen till Starstable. Jag förstår fortfarande inte varför den inte kom onsdagen innan då den kom den 15 Februari dagen efter alla hjärtans dag? Men uppdragen var jättemysiga och av Catherine i Jarlaheim fick man sadel, träns och ett schabrak om jag minns rätt. Sedan skulle man hjälpa Donald med att hämta färger och allt det vanliga som till slut blev en jättesöt mörkblå nalle som passar perfekt till min favvo-outfit! Dessa uppdragen fanns redan förra året och sedan vet jag inte hur länge de funnits, men det kom även ett nytt valentinrace som man måste köra med en kompis. Jätteroligt race men det är lite för långt tycker jag. Har nog slösat en timme för att få tre höbalar och en korv, haha! Men det var kul att få andra fina saker. Fram till nu har jag lyckats få två träns (inte dubletter), en chokladask som man kan ha i sadelväskan och en man och svansrosett som är jättefina. Roligt lopp och det är kul att man träffar lite nya vänner. Igår kväll följde även en ny häst med mig hem *hehe* och det är det vita engelska fullblodet med den otroligt söta rosa mulen! Jag har velat ha henne sedan jag såg henne men sedan det vita mustang fölet kom har jag varit osäker på vilken av dem jag vill ha. Men det blev fullblodet och nu är det mitt tredje fullblod! Välkommen Morningbird! Eftersom fölen var så söta fastnade jag för den grå och vita men eftersom jag har tappat bort min mobil så är min syster så snäll och tränar den på sin mobil. Vad säger ni, ska vi fira vid 50 hästar? x)

På själva alla hjärtans dag firade jag inte alls eftersom det kom en rätt så dålig nyhet då och det är att min häst IRL (Oscar) visar sig att han har cancer och det kanske inte går att fixa. Så jag var ganska ledsen då och är det fortfarande men hoppas verkligen på det bästa!!


bottom of page