top of page

Grattis på födelsedagen LD!


(videon ovan kommer imorgon)

Idag var det ett år sedan som Luna Dreamers öppnades för alla. Vi firade det med att ha ett födelsedagsevent, många kom och det var jättemysigt! Först samlades vi vid Fort Pintas staty och sedan begav vi oss ner till Fort Pintas championat för att LD's första event var där. Vi lekte en lek som kallas för "Flörtleken" (om jag minns rätt) och där skulle vi alla stå i en stor ring, hästarna var "platserna". En person skulle stå i mitten och det finns en plats (häst) för lite. Man skulle alltså göra emotes till någon annan i ringen, och om den gör samma emote tillbaka så ska man byta plats, och den i mitten ska försöka ta en av de lediga platser som dyker upp när jag och den andra håller på att byta plats med varandra. Riktigt kul men blev lite krångligt när vissa inte såg att man gjorde t.ex "blinka" till dem. Det gör dock ingenting. Sedan gick vi och tog färjan till Jarlaheim för fikan. Jag var med ca 40 minuter innan eventets början för att hjälpa till med fikan, och nu vet jag att SSO inte har varm choklad någonstans på alla café i hela spelet! Det behövs. Vi tog i alla fall jordgubbstårtor och te med en fin kopp med röda prickar. Jättemysigt var det, sedan avslutade vi och sa grattis till LD. Alva hade även en liten överraskning, nämligen den här teasern: https://www.youtube.com/watch?v=_fUGDWr7K6o som är till LD. Riktigt bra jobbat med redigeringen, det blir spännande. Som ni kan se har jag också gjort en video ovan, klippte ihop den direkt efter för den måste ju komma ut idag, den 1 Januari! Grattis LD i alla fall, och vi ses imorgon bloggen! Då ska jag ta bort det här nyårstemat.


bottom of page